TRAINING CRISISCOMMUNICATIE

Een crisissituatie. Wat nu?

Er gebeuren in iedere organisatie weleens onvoorspelbare dingen die een grote impact hebben op jouw organisatie. De reputatie van jouw organisatie kan beschadigd worden. We noemen zo’n situatie vaak een crisis.

Als je als organisatie in een crisis zit is het belangrijk dat je communiceert, ongeacht de mate waarin je verantwoordelijk bent.

Iedere crisis is anders. Meer kennis over crisiscommunicatie kan helpen op de juiste manier om te gaan met de crisis en reputatieschade te beperken.

Wat is wijsheid?

Moet je inzetten op ontkennen, afzwakken of herstellen? Moet je nu communiceren of kun je beter wachten? Welke emoties spelen er? Welke verantwoordelijkheid draag je en moet je dus nemen? Is het verstandig om excuses aan te bieden? Welke scenario’s zijn er en wat zijn de mogelijke effecten? Welk risico wil je nemen?

Als het gaat om crisiscommunicatie zijn er vaak veel vragen. Om hier antwoord op te kunnen geven is het belangrijk dat je een goed en eerlijk beeld van de crisis schetst en weet wie de verschillende stakeholders zijn, zodat je daar je communicatie-strategie op af kunt stemmen.

Voor wie?

Een cursus crisiscommunicatie is interessant voor iedereen binnen een organisatie die betrokken is bij communicatie rondom een crisis.

Vaak zijn dit bestuurders, public affairs adviseurs, communicatieprofessionals, beleidsadviseurs, woordvoerders en managers.

Wijzerwel maakt trainingen op maat. Vanuit jouw hulpvraag bereiden we de training voor. Neem gerust contact op voor meer informatie.

Scroll naar boven
× Stel mij een vraag